از کد QR طرح پرداخت صدقات آنلاین با حضور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کشور، مدیرکل زکات کشور، امام‌جمعه همدان، مدیران ارشد استان همدان و بانوان خیر و نیکوکار رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸ 29 January 2022
 از کد QR طرح پرداخت صدقات آنلاین با حضور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کشور، مدیرکل زکات کشور، امام‌جمعه همدان، مدیران ارشد استان همدان و بانوان خیر و نیکوکار رونمایی شد.
 
 
رونمایی از کد QR پرداخت صدقات آنلاین در کمیته امداد استان همدان+ گزارش تصویری

به گزارش تابناک همدان، در این همایش حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، با اشاره به اینکه توسعه، با حضور و مشارکت مردم شکل می‌گیرد بیان کرد: مأموریت ما در حوزه خیر و احسان بر مبنای مشارکت مردمی است.

وی با بیان اینکه بدون حضور مردم نمی‌توان کار خیر و احسان انجام داد، افزود: اگر بخواهیم فرهنگ خیر و احسان را در جامعه ترویج دهیم زن و مادر خانواده، بهترین عامل است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور اعلام داشت جهاد صرفاً برداشتن اسلحه نیست بلکه جهاد امروز، جهاد خدمت و کمک‌رسانی است که پیش‌گامان آن بانوان نیکوکار هستند.

وی یادآور شد: شبکه نیکوکاری بانوان در استان در حقیقت عوامل مؤثر و کارآمد مردم در کمک به محرومین و رضایت‌مندی مردم به‌نظام بوده.

آسوده با اشاره به فرارسیدن دهه فجر بیان کرد امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی به زن فرصت خودشکوفایی و تعالی در مسیر درست داد و دهه فجر را نماد مشارکت مردم دانست.

وی در ادامه به فعالیت‌های امداد اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار حامی در سطح کشور داریم که ایتام و محسنین را حمایت می‌کنند. 

آسوده از QR کد به‌عنوان روش نوین پرداخت صدقه اشاره کرد: که با هزینه کمتر، سریع‌تر در دست نیازمند قرار می‌گیرد.
 
وی ابراز داشت: باتوجه‌به اینکه این طرح هنوز رسانه‌ای نشده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارنفر عضو آن شده‌اند.
 
 
رونمایی از کد QR پرداخت صدقات آنلاین در کمیته امداد استان همدان+ گزارش تصویری
 
خدمت به مردم روزی هر کسی نمی شود

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده، ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه بشر همیشه به دنبال دستیابی به سعادت بوده و هست، اظهار داشت: برای آشنایی بهتر با خوشبختی و سعادت واقعی، بهتر است که این موضوع را از نگاه بزرگان این عالم که نگاه واقعی به جهان دارند، همچون اهل‌بیت و حضرات معصومین (ع) نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم باوجود آنکه از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند، اما نمی‌توانند کار خیر انجام دهند، گفت: اگر کسی وارد عرصه خدمت‌رسانی و کمک به دیگران می‌شود، باید بداند که این توفیقی الهی است که نصیب او شده و به هر کس اجازه ورود در این راه داده نمی‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا نمی‌توان شخصیتی همانند بانوان، این‌قدر مهرورز و بامحبت پیدا کرد، گفت: همان‌طور که علما و عرفای ما تاکید داشته‌اند، اگر جایگاه زنان بالاتر از مردان نباشد کمتر نیست.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه هر کس پس از رفتن از این دنیا، میراثی از خود به جا می‌گذارد، یادآور شد: بنا به فرمایش امیرالمؤمنین (ع)، انسانی سعادتمند است که خداوند را وارث خود قرار دهد، به این معنی که ثروت و تلاشش در مسیر الهی باشد.

نماینده، ولی فقیه در همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه اسلام جایگاه والایی برای جامعه زنان قائل است، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) بانوان افرادی پربرکت دانسته‌اند که ادامه جامعه وابسته به حضور آنهاست.
 
رونمایی از کد QR پرداخت صدقات آنلاین در کمیته امداد استان همدان+ گزارش تصویری
 
مجموع خیرین و نیکوکاران  استان همدان ۲۵۹ هزار و ۹۷۶ نفر است

در ادامه، محمد رسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان به فعالیت‌های امداد اشاره نمود و تعداد مجموع خیرین و نیکوکاران را در استان ۲۵۹ هزار و ۹۷۶ نفر اعلام کرد.

شیخی زاده مجموع کمک خیرین و نیکوکاران را در قالب صدقات، مراکز نیکوکاری مبتنی بر نیاز و اکرام و محسنین را ۱۶۷ میلیارد تومان در طول ده ماهه امسال اعلام کرد و از نیکوکاران تقاضا کرد که تا سال آینده با کمک و همیاری بتوانیم سرانه کمک هر خانواده نیازمند را که در حال حاضر ۱۴۰ هزار تومان است به ۲۸۰ هزار تومان افزایش دهیم.

در پایان مراسم به مناسبت گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اهدا لوح و هدیه از بانوان نیکوکار تقدیر به عمل آمد.
 
 
رونمایی از کد QR پرداخت صدقات آنلاین در کمیته امداد استان همدان+ گزارش تصویریرونمایی از کد QR پرداخت صدقات آنلاین در کمیته امداد استان همدان+ گزارش تصویریرونمایی از کد QR پرداخت صدقات آنلاین در کمیته امداد استان همدان+ گزارش تصویریرونمایی از کد QR پرداخت صدقات آنلاین در کمیته امداد استان همدان+ گزارش تصویریرونمایی از کد QR پرداخت صدقات آنلاین در کمیته امداد استان همدان+ گزارش تصویری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار